19 juni 2010

Hej allihop.
Idag har det varit ganska fint väder, lite blåsigt bara. Älskling och jag vaknade runt 11, då gick vi upp och åt frukost sen duschade vi. Efter ett tag så gick vi ut och spelade Fia med knuff. Då ringde Jennifer och frågade om hon kunde komma idag men vi bestämde att hon ska komma imorgon istället. :D Läängtaar ! Sen åkte mamma och resten av familjen iväg till stan för att handla och lämna Alex på kalas. Sen när de kom hem åt vi mat. Sen kollade jag och älskling på TV och nu sitter jag vid datorn :) .

Måste bara berätta om igår när jag och älskling var barnvakt åt mina småbröder Alex 8 år och Oliwer 5 år. Det började med att mamma åkte ungerfär 11.30 sedan satte jag och älskliing igång Rock Band och Alex och Oliwer lyssnade snällt. Sen sprang de små iväg till sina rum och lekte och efter ett tag kom Oliwer och jag kände att det luktade bajs. Och det slutade ju aldrig lukta så jag frågade Oliwer om han hade pruttat men då svarade han nej. Sen frågade jag om han hade bajsat i kalsongerna och ja det hade han ju självklart gjort. Usch, jag kan säga att det luktade verkligen inte gott. Jag fick ta av honom kläderna sen sätta honom på toaletten och säga åt honom att bajs och han var då jätteduktig och bajsade i toaletten. Sen fick jag skölja av hans kläder och duscha av Oliwer. Sen hällde jag upp ett bad åt honom så han fick bada. Då började jag och älskling med maten, potatisbullar till de små och hamburgare till älskling. Jag tog några rostade mackor. Mums. Sen pärlade vi pärlplatta och målade med vattenfärger. Sen när Mamma och Jonas kom hem så nattade dom de små och vi skulle beställt pizza med degen var slut så jag beställde räksallad, mamma en kycklingsallad och älskling och Jonas beställde gyrostallrik. Sen spelade vi lite spel o efter det gick vi och la oss. En händelserik dag och det var roligt, för vi hade fullt upp hela tiden så man hade aldrig tråkigt.

Nu ska vi vänta på att de små ska i säng sen blir det kanske Rock Band eller SingStar med mamma och Jonas, eller så kollar älskling och jag på en film på 6an som börja 21.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0