It's not easy for us either

Stör mig på att en del tror att om man är smal så har man en perfekt kropp. Så är det inte, långt ifrån. Jag är underviktigt, har ett bmi på 15-16 och "normal" ska vara runt 20 eller något ? Jag har försökt gå upp i vikt jättelänge men det går inte. Jag tror att det är minst lika jobbigt att vara underviktig som att vara överviktig. Många tror att man blir glad av att vara smal men så är det inte, det är jättejobbigt. Kläderna passar inte, de är alltid något för stora och jag är 17 snart 18 år så jag vill ju inte köpa kläder från barnavdelningen längre. Jag önskar mer än något annat att jag kunde få lite former, altså rumpa och bröst. Det är jättefrustrerande. Vill bara ha det sagt så inte alla tror att bara för att man är smal så är man nöjd med sin kropp. Och jag är jättesvis på folk som har former för jag skulle också vilja ha det, och känna mig mer "kvinnlig". Jag försöker iaf komma ifrån att vara underviktig. Ska börja äta rätt och mer regelbundet , får hoppas att det hjälper. Om någon har några tips så är jag jätte tacksam. Önska mig lycka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0